wtorek, 28 czerwca 2011

Jak obliczyć średnie zużycie paliwa samochodu - Kalkulator zużycia paliwa w Excel

Obliczanie spalania dzięki arkuszowi Excel jest szybkie i proste. Dzięki przypisaniu paru funkcji stworzymy ewidencję zużycia paliwa. Średnie spalanie paliwa naszego samochodu nie będzie już tajemnicą dla nas.

Kalkulator postanowiłem zrobić z 9 kolumn określających (liczbę tankowań, datę tankowania, ilość litrów, cena jednej jednostki [l], kwota wydana przy tankowaniu, stan licznika, ilość przejechanych kilometrów, średnie spalanie na 100 km oraz średni koszt przejechania 100 km).

Do takiego kalkulatora jako użytkownik wpisujemy tylko (datę, ilość zatankowanego paliwa, cenę oraz obecny stan licznika) resztę danych zostaje obliczane automatycznie. 

Funkcje jakie użyłem do stworzenia kalkulatora.
Kalkulator spalania

Kwota wydana przy tankowaniu, komórka E2 - =D2*C2
Ilość przejechanych kilometrów - =F3-F2
Średnie spalanie na 100 km -  =C2/G2*100
Średni koszt przejechania 100 km - =H2*D2

Gotowy tak przygotowany kalkulator w arkuszu Excel można pobrać z linku :

10 komentarzy:

  1. witam, nie za bardzo ogarniam Ilość przejechanych kilometrów - =F3-F2 nie ma takiej funkcji w tym zestawieniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest to różnica pomiędzy pierwszym a drugim odczytem licznika z pojazdu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kalkulator w porządku lecz nie pasuje data tankowania z liczbą przejechanych km. Proponuję powyżej 2 wiersza dodać wiersz Lp. 0 gdzie można by było wpisać w "stan licznika" początkowy stan licznika z zatankowanym pełnym bakiem. Ilość litrów, cena litra, kwota wydana przy tankowaniu, ilość przejechanych km, średnie spalanie na 100km, średni koszt po przejechaniu 100km pozostawić puste. Wtedy w G3 wpisujemy formułę =F3-F2

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat ja do końca nigdy nie wiem ile moje auto może spalać. W sumie bardzo podoba mi się również wpis https://kioskpolis.pl/obliczanie-sredniego-spalania-auta/ w jaki sposób można tą kwestię obliczyć. Poniekąd jest to bardzo ważne, gdyż wtedy możemy wiedzieć dużo więcej o naszym aucie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Również nie muszę tego robić, gdyż mój samochód pokazuje mi na wyświetlaczu jak wygląda zużycie paliwa. Kiedyś miałam taką sytuację, że zapomniałam zatankować i moje auto stanęło na środku drogi. Fajnie, że pomoc drogowa https://zakrzewski-holowanie.pl/ w szybki sposób mnie podjęła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  8. Osobiście nigdy tego nie robiłem gdyż po prostu nie miałem takiej potrzeby. W każdym razie jak coś to wiem, że pomoc drogowa https://hol-max.pl/ mi dowiezie paliwo gdyby mi go zabrakło na trasie.

    OdpowiedzUsuń
  9. W sumie jak napisano powyżej to oczywiście samo korzystanie z usług pomocy drogowej jest bardzo ważne i ja także na takich elementach się skupiam. Dziś już wiem, że zawsze jak coś to pomoc drogowa https://pomocdrogowagdynia.pl/ jest w stanie nam pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja się zastanawiam nad trochę inną kwestią. W niektórych sytuacjach na pewno dobrym rozwiązaniem będzie także zabudowa samochodów dostawczych: https://www.ddzabudowy.pl/ . Firma ta wykonuje także zabudowy busów. Polecam się z nimi skontaktować.

    OdpowiedzUsuń