niedziela, 3 lipca 2011

Odszkodowanie za opóźnienie pociagu. Zwrot części kosztów biletu PKP

Za każde opóźnienie pociągu minimum godzinne możemy otrzymać zwrot części kosztów ceny biletu. Odszkodowanie za spóźnione pociągi dotyczy jedynie kursów między państwami UE, pociągów Express, Express Intercity, Eurocity oraz Euronight. Niestety przepis nie obejmuje jak na razie przewozów regionalnych.

Zwrot części kosztów biletu nie tracąc jednocześnie możliwości przejazdu danym pociągiem wynosi 25 oraz 50 proc. Jeśli opóźnienie pociągu wyniesie w przedziale czasowym 60-120 minut otrzymamy 25 proc. zwrotu kosztów biletu, gdy czas ten wyniesie powyżej dwóch godzin otrzymamy zwrot połowy ceny biletu czyli 50 proc.

Kiedy pociąg się spóźnił udaj się do kasy i poproś o wydanie zaświadczenia o opóźnieniu pociągu. Jest to wymóg aby starać się o odszkodowanie i musi takie zaświadczenie być wystawione w dniu opóźnienia. Kolejnym krokiem jaki musisz podjąć jest złożenie reklamacji u przewoźnika, który obsługuje kurs jakim się udaliśmy lub mieliśmy się udać. Do reklamacji załącz bilet i zaświadczenie uzyskane w kasie. Dla bezpieczeństwa zrób dla siebie kopię biletu i zaświadczenia. Czas na rozpatrzenie reklamacji i wypłatę odszkodowania to 30 dni od złożenia reklamacji.

Należy pamiętać że odszkodowania nie otrzymamy gdy zostaniemy poinformowani o fakcie opóźnienia pociągu przed zakupem biletu lub gdy czas opóźnienia wyniesie mniej niż godzinę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz