piątek, 4 listopada 2011

Szybkie usuwanie wszystkich hiperłączy z dokumentu Word

Każdy z nas czasami kopiuje z innych witryn teksty do Worda czy to opracowania czy krótkie teksty. Uciążliwym problemem jest gdy dana fraza podświetlana jest na kolor niebieski oznacza to, że tekst jest odsyłaczem do jakiejś strony www. Prostym sposobem na usunięcie wszystkich hiperłączy z Worda jest użycie odpowiedniego skrótu klawiszowego dzięki, któremu pozbędziemy się wszystkich hiperłączy z części lub całego pliku.

Usunięcie jest banalnie proste najpierw zaznaczamy tekst z którego chcemy usunąć hiperłącza dokonujemy tego tradycyjnie za pomocą myszki lub wybieramy z klawiatury kombinację klawiszową "CTRL+ALT" dzięki temu skrótowi zaznaczony jest cały. Następnym krokiem będzie użycie skrótu klawiszowego usuwający nam hiperłącza którym jest "CTRL+SHIFT+F9".

W taki o to prosty sposób pozbywamy się wszystkich odnośników do stron z naszego tekstu w Wordzie.

10 komentarzy:

  1. Dzięki! Proste a jakie przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Możliwe, że Twój problem wygląda tak: Hiperłącza zostały usunięte tylko został niebieski kolor i podkreślenie. Spróbuj zmienić to na przykład tak: CTRL+A, CTRL+U, CTRL+U(bo za pierwszym razem podkreśli wszystko), Narzędzia Główne -> Czcionka -> Kolor czcionki -> ... . Mam nadzieję, że, choć późno, pomogłem. :) Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Działa, tylko do zaznaczenia całego tekstu zamiast CTRL+ALT trzeba użyć CTRL+A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki... usuwałem pojedynczo... po godzinie prawie padłem, aż poszukałem w necie i w 1 minutę miałem gotowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne
    a macie jak zrobić prosto automatyczny spis treści? Znalazłam jakiś sposób i się namęczyłam a bez efektu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te linijki, które są tytułami wstawiasz stylem nagłówkowym (Nagłówek1), podtytuły stylem Nagłówek2 (jeśli masz dalsze podtytuły, to nagłówek3...
      Potem: (np. na końcu dokumentu) Odwołania-spis treści.

      Usuń
  6. Mi nie działa choć biorę ctrl+a, ctrl+shift+F9
    WHY?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że Twój problem wygląda tak: Hiperłącza zostały usunięte tylko został niebieski kolor i podkreślenie. Spróbuj zmienić to na przykład tak: CTRL+A, CTRL+U, CTRL+U(bo za pierwszym razem podkreśli wszystko), Narzędzia Główne -> Czcionka -> Kolor czcionki -> ... . Mam nadzieję, że, choć późno, pomogłem. :) Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Ciekawe gdzie to jest w menu - bo próbuję to samo zrobić ma Macu ale tam klawiatura jest inna.

    OdpowiedzUsuń