sobota, 10 września 2011

Szkoda komunikacyjna a samochód zastępczy z polisy OC sprawcy

Jesteś poszkodowanym kierowcą podczas wypadku czy kolizji masz prawo do pojazdu zastępczego. Koszty poniesione za wynajem samochodu zastępczego powinien pokryć ubezpieczyciel z OC sprawcy. Wielu z nas o tym fakcie nie wie i nie korzysta z tej możliwości a ubezpieczyciele umiejętnie próbują nie wywiązywać się z umożliwienia korzystania z samochodu zastępczego czy pokrycia kosztów wynajmu.

Nawet z Orzecznictwo Sądu Najwyższego wynika, że utrata możliwości korzystania z samochodu stanowi szkodę majątkową i to firma ubezpieczeniowa powinna umożliwić lub zwrócić koszty wynajmu samochodu zastępczego. Pamiętać należy aby nie było to wynajęcie samochodu lepszej klasy. Samochód zastępczy powinien być komplemetarny swoją klasą.

Należy pamiętać jesteśmy poszkodowani walczmy o to co nam się należy !



4 komentarze:

  1. Jak najbardziej takie kwestie są możliwe, ale przede wszystkim przy awarii czy kolizji musimy nasze auto odholować. W takich sytuacjach ja zawsze dzwonię po pomoc drogową https://lawety.w.poznaniu.pl/ która bez najmniejszego problemu mnie odholowuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie jest to rozwiązanie jakieś z wielu, ale ja również uważam, że świetną opcją jest wezwanie pomocy drogowej. Ja praktycznie w takich sytuacjach dzwonię do https://www.pomocdrogowalublin.pl/ i wiem, ze to jest coś bardzo ważnego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Także nad tym się nie zastanawiałem, ale tak jak piszecie to sama pomoc drogowa jest jak najbardziej warta uwagi. Od siebie chcę powiedzieć, że ja korzystam z https://zakrzewski-holowanie.pl/ i zawsze jestem bardzo zadowolony z tej opcji.

    OdpowiedzUsuń
  4. W trakcie wakacyjnej wyprawy nad morze, mój samochód niespodziewanie zepsuł się w okolicach Kołobrzegu. W trosce o bezpieczeństwo mojej rodziny, szybko szukałem specjalistycznej pomocy i trafiłem na https://pomocdrogowa.kolobrzeg.pl/. Ekipa przybyła bardzo szybko, pomimo sezonowego natężenia ruchu. Zawieźli nas do najbliższego warsztatu i pomogli załatwić niezbędne formalności. Jestem wdzięczny za ich profesjonalizm i serdecznie polecam w razie potrzeby.

    OdpowiedzUsuń